vrijdag 16 juli 2010

Sei nell'anima - Gianna Nannini

Titel: Jij zit in mijn ziel

Een nummer van Gianna Nannini van het album "Grazie". Onder de vertaling pas de officiële video en nog een live-fragment van het nummer. We beginnen met een waanzinnige live duo-uitvoering met Laura Pausini, tijdens het benefietconcert "Amiche per l'Abruzzo" in juni 2009, voor de aardbevingsslachtoffers van de regio rond l'Aquila. De DVD hiervan is trouwens top!




Vado punto e a capo così
Spegnerò le luci e da qui
Sparirai
Pochi attimi
Oltre questa nebbia
Oltre il temporale
C'è una notte lunga e limpida,
Finirà
Ma è la tenerezza
Che ci fa paura
Sei nell'anima
E lì ti lascio per sempre
Sospeso immobile
Fermo immagine
Un segno che non passa mai
Vado punto e a capo vedrai
Quel che resta indietro
Non è tutto falso e inutile
Capirai
Lascio andare i giorni
Tra certezze e sbagli
E' una strada stretta stretta
Fino a te
Quanta tenerezza
Non fa più paura
Sei nell'anima
E lì ti lascio per sempre
Sei in ogni parte di me
Ti sento scendere
Fra respiro e battito
Sei nell'anima
Sei nell'anima
In questo spazio indifeso
Inizia tutto con te
Non ci serve un perchè
Siamo carne e fiato
Goccia a goccia, fianco a fianco

Ik begin opnieuw
ik ga het licht uitdoen
en jij zult verdwijnen van hier
enkele minuten
achter deze mist
na de storm
is er een lange en heldere nacht
die eindigen zal
Maar het is de tederheid
waar we bang voor zijn
Jij zit in mijn ziel
en daar laat ik je voor altijd
onbeweeglijk opgehangen
stilstaand beeld
een symbool dat nooit weggaat
Ik begin opnieuw en je zult zien
dat wat ik achterlaat
is niet allemaal vals en nutteloos
je zult het begrijpen
ik laat de dagen voorbijgaan
te midden van zekerheden en vergissingen
is het een nauwe nauwe weg
naar jou
Zoveel tederheid
ik ben er niet meer bang voor
Jij zit in mijn ziel
en daar laat ik je voor altijd
je zit in elk deel van mij
ik voel je afdalen
tussen het ademen en hartkloppen
Jij zit in mijn ziel
Jij zit in mijn ziel
in deze onbeschermde ruimte
alles begint met jou
een reden is verder niet nodig
we zijn lichaam en adem
Druppel voor druppel, zij aan zij


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

René